2012. július 23., hétfő

A kamra burkolása

Mivel a kamra a legkevésbé szem előtt levő helyiségünk, ezen teszteltem le azt a lerakási technikát, aholis a padlólapok fél sorral eltolva, kötésben vannak. Ez nem annyira unalmas, mint a normál mintázat, a diagnonál egy ilyen kicsi helyiségben pedig nem mutat jól.

Mint ahogyan azt becsültem, az előkészítés (alapozás, mérés, sorok kijelölése) és az első sor beállítása vitte el a legtöbb időt. A hosszanti falnál kezdtem, és az induló fél lapokat sem utólag, hanem előre ragasztottam le, zsinórhoz igazítva.
Az első sor ragasztójának szilárdulását muszáj volt megvárnom, mert egyébként a folytatáskor minden csúszkált volna, ami nem szerencsés. (Ezt az időt a falfűtés méréseivel töltöttem, amiről az előző bejegyzésben írtam).

A szombat délelőtt el is ment a mező leragasztásával, vasárnap pedig a végére maradó fal melletti keskeny lapok, illetve a lábazati, 8cm magas elemek kerültek sorra. Most várni kell 1-2 napot a ragasztó teljes megszilárdulására (hétközben, esténként, úgy sincs sok idő dolgozni), majd jöhet a fugázás. Arra már a ragasztáskor figyeltem, hogy a lapok közül (pl fugakereszttel) kiszedjem a ragasztót, mert ezek kikaparása megkeményedés után elég "szenvedős". Ezt a pincénél télen jól megtapasztalhattuk.

És akkor jöjjön még pár kép az építésről:




 

Nincsenek megjegyzések: