2011. június 26., vasárnap

Nyomáspóba

A mai napon a konyhai vízvezetékeket (2hideg + 2 meleg) levittem a pincébe. Pontosabban a pincében összekötöttem azokat, hogy a nyomáspóbát elvégezhessem. Majd amikor oda jutok, folytatom a pincében, akkor levágom a "rövidzárat".
A nyomáspróbát először 10 bar-ral végeztem, majd, amikor nem folyt semmi, emeltem a nyomást 15 majd 20 bar-ra. Legtöbbet a gumikarika tömítésű csempedugókkal szenvedtem. Elvileg ezeket azért (is) gyártják, hogy lezárjuk a falikorongokat a próbához, ehhez képest mindig ezeknél kezdett kispriccelni a víz.

Előírás szerint 15 bar nyomást kell 1 órán keresztül kibírnia a rendszernek, max 0,2bar nyomáseséssel. Most, a sikeres próba után már rátehetem a csövekre a szigetelő héjakat és rögzíteni lehet az egészet a falba. Arra kell még figyelni, hogy a 10m-es csőnek akár 5cm hőtágulása is lehet. Erre a mozgásra helyet kell hagyni a vakolat/gipszkarton mögött.
Ez a jobb alsó képen levő két felső(meleg) csövet érinti, nekik kell helyet hagyni, hogy a könyök jobbra elmozdulhasson. Ennyivel (4-5 cm-rel) szélesebbre kell majd kivágni a habot. Az alsó két képen levő "helyszín" között ugyanis csaknem (4x) 10m cső van.





Nincsenek megjegyzések: