Ma délelőttre megrendeltük a betont a támfalhoz, és kihívtuk a jól bevált kőműves csapatunkat is. A betonba bekevertük a Penetron adalékot, amitől vízzáró lesz a szerkezet. Ez egy remek anyag, a cementsúly 1%-ában kell bekeverni a betonhoz. Ez a szer, kritályosodva, beépül a beton pórusaiba, üregeibe. Ezután a víz már nem jut át a betonon. Egészen 0,4mm széles repedéseket, üregeket képes áthidalni. A betonozás során szükséges jól tömöríteni (vibrálni) a keveréket, hogy ne maradjanak légbuborékok a szerkezetben. Valamint ügyelni kell arra, hogy ne keletkezzenek 0,4mm-nél nagyobb repedések. Ez a födémeknél a vasalásnál figyelembe kell venni (ne keletkezzenek zsugorodási repedések a beton kötésekor).
Ugyanezzel az adalékkal tettük vízzáróvá a pince alaplemezét és a talpkoszorút is. Ha a négyes metró alagútját megvédi a víznyomástól, talán nálunk is beválik majd. Eddig jól működött.
Sajnos ismét sikerült elábecsülni a beton mennyiségét, így 2m3-t kellett még rárendelni, ami egy óra csúszást (üresjáratot) jelentett. Itt "szabadon engedtük" a kőműveseket és ezt már magunk betonoztuk be és simítottuk le. Szerintem szebb lett ez a szakasz, mint amit ők fejeztek be.
3 megjegyzés:
Várjuk a folytatást! :)
mi történt?
én is várom a folytatást! :)
Szerintem ennek a blognak is kissé korán lett vége... Pedig pont most pörögtek volna fel az események.
Megjegyzés küldése